Rojer
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Zamki- poradnik |
|
poradnik na temat zamków i ich zdobywania ze strony [link widoczny dla zalogowanych]
Prawda, że do podboju zamków jest jeszcze sporo czasu, ale już teraz chciałbym zaprezentować poradnik
Poradnik jest przełożony ( dzięki uprzejmości Faelirvina - dziękuję ! ) z niemieckiego:
Witajcie bohaterowie Iberii!
Przed Wami znajduje się krótki opis, jak przebiega zdobywanie zamków.
Proszę nie zwracać uwagi na screeny, pochodzą one z serwera testowego.
Podbój zamku odbywa się raz w tygodniu, w tym samym czasie, co zwyczajny podbój terytoriów.
Żeby wziąć udział w podboju zamku, Wy (jako gildia) musicie się zakwalifikować.
Możecie to zrobić, podbijając lub broniąc terytoria na wojnie (jeśli wioski należą do Was).
Przykładowo, jeśli chcielibyście zdobyć zamek w Hesed (możecie to zrobić wyłącznie wówczas, gdy jest neutralny, lub gdy jest pod okupacją gildii z przeciwnego królestwa), musicie mieć w posiadaniu wioski z obszaru Hased możliwie najwięcej razy w ciągu tygodnia.
Informacje o zdobytych terenach możecie znaleźć w Gildia (G) -> zakładka terytorium.
Na miejscu znajdują się wyłącznie gildia atakująca, gildia obrońców i tzw. „punkty gildyjne”.
Większość obszarów należy do gildii atakującej.
Gildia obrońców posiada zamek, nie musi mieć żadnych terenów (chociaż może takowe posiadać).
Załóżmy, że Wasza gildia się zakwalifikowała do walki o zamek (nie ważne, czy jako obrońcy czy agresorzy).
Mistrz gildii musi wybrać członków bractwa na dzień oblężenia.
Osoby, które nie zostały przydzielone, nie mogą uczestniczyć w oblężeniu.
Każdy może być przypisany wyłącznie do jednego podboju zamku (w przypadku, gdy gildia kwalifikuje się do kilku).
Mistrz gildii musi przypisać każdego członka indywidualnie. Może to zrobić w Gildia (G) -> zakładka członkowie, żołnierz zawodowy.
Robi się to, klikając lewym przyciskiem myszy LPM na graczu (ten nie musi być online).
Każdy zamek ma inny kolor (widoczne na screenach).
Po wybraniu składu, można wejść na pole bitwy o zamek (można to zrobić także przed rozpoczęciem bitwy. Atakujący mogą wejść równo ze startem podboju).
Na pole bitwy można się dostać przez teleporty w głównych miastach (w Keter teleport można znaleźć przy pałacu Wielkiego Króla).
Używając tego teleportu, możemy wejść na pole bitwy, do którego zostaliśmy przypisani.
Po wejściu na pole bitwy, walkę można rozpocząć dopiero po zakończeniu odliczania.
Wszystkie pola bitew są identycznie zbudowane.
Czerwony to kolor atakujących, niebieski zaś należy do obrońców.
Każda strona ma swój odrębny spawn, na którym znajdują się mnich i Kapitan Broni.
Każdy obszar jest otoczony murem z trzema bramami, które to muszą być zniszczone w pierwszej kolejności.
Na obu połowach znajduje się spawn i dwa posągi, które muszą zostać zdobyte.
Do obrony posągów można wynająć najemników.
W tym celu idziemy do handlarza NPC i tam możemy wynająć najemników za gildyjne złoto.
Mogą to zrobić mistrz gildii i jego zastępcy.
Są 4 rodzaje najemników.
Katapulty mają 80 poziom, zadają obrażenia obszarowe i są niezniszczalne, ale mogą bronić tylko spawnu. Można kupić ich 3-5 za 500 srebra (Ardir i Gebra - 3, Hesed i Tyconteroga - 5).
Żołnierzy-NPC można wynająć w czteroosobowych grupkach.
Ich koszt zależy od poziomu, ilości hp, ataku i zdolności, z jakich mogą korzystać.
Są dostępni w cenach 100, 150 i 300 srebra.
Katapulty można nabyć przed rozpoczęciem podboju, zaś innych najemników dopiero po zdobyciu danej statuy.
Najemników można wynająć ponownie po ich śmierci.
Po rozpoczęciu podboju, po każdej stronie (obrońcy i napastnicy) pojawia się 2 razy „Święty Kij Oblężenia” (nazwa może się różnić od tej podanej przeze mnie).
Te muszą podnieść gracze (jeden gracz może nieść naraz tylko jeden Kij).
Gdy gracz podniesie ów przedmiot, wokół niego pojawia się okrąg i będzie on wyświetlony w podsumowaniu podboju (pole w prawym dolnym rogu ekranu).
Ów gracz musi dotrzeć do posągu, który nie został jeszcze podbity przez jego stronę, by go przejąć.
By przejąć posąg, klikamy na niego. Pojawia się pasek ładowania.
Kiedy pasek ładowania osiągnie 100%:
- strona go przejmuje, jeśli był neutralny
- staje się neutralny, jeśli był we władaniu przeciwnika
W drugim przypadku, by przejąć posąg, trzeba powtórzyć czynność. Wówczas dopiero posąg zmieni barwę.
Po zdobyciu statuy, Kij znika z posiadania gracza i pojawia się ponownie na spawnie (jeśli są jeszcze do zdobycia jakieś posągi).
Kij można trzymać do 5 minut, zanim automatycznie zniknie z posiadania gracza.
Żeby dostać się na drugą stronę muru, trzeba jako napastnik zniszczyć bramę.
Obrońcy mogą wspinać się po schodach na mury.
Brama może być zaatakowana z każdej strony.
Po zabiciu niosącego Kij gracza, inny członek gildii musi podnieść ów Kij.
W podboju zwycięża gildia, która pierwsza zdobędzie 100% na pasku ładowania, albo ta, która będzie mieć więcej % po upływie 45 minut.
Po pojawieniu się wyników, wszystkie walki zostają zatrzymane oraz pojawia się instrukcja (podsumowanie), w której jest napisane, kto zwyciężył walkę.
Pojawiają się również statystyki z podboju.
Otrzymacie również list, w którym znajdować się będzie Pieczęć, którą można podbić w zdobytym zamku.
Do zamku można wejść drugim teleportem w głównym mieście (obok teleportu do map-misji).
Tam znajdziemy różnych NPC.
Jeden z nich ma dwa zadania (jak w podboju).
W nagrodę otrzymasz (jako członek gildii):
-15x eliksir życia (1200 hp, ładowanie 45 sek)
-15x eliksir mana (1200, ładowanie 45 sek)
-5x Antidotum
-500srebra i 7 brązu
Mistrz gildii otrzyma:
-30x eliksir życia
-30x eliksir many
-10x Antidotum
-3x Święty Skarb Zamku (wymagany do broni PvP)
-1 złoto 200 srebra i 3 brązu
Mam nadzieję, że ten tutorial pomoże Wam w zdobywaniu zamków,
MisQ
TM 4story.pl
Tłumaczył:
Faelirvin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojer dnia Sob 9:40, 29 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|